lördag 30 januari 2010

Den där månen....

Nu är den i farten igen!
Full, vacker och lite lömsk.
Man kan allt annat kalla än full människa för vacker iallafall. ;-)

Jag är mångalen. Jag har sagt det förut och jag upprepar det.
Har fått reda på i efterhand att även min pappa var det.
När månen håller på att bli full då är det jobbigt.
Ändå är den trollbindande och fascinerande.
Ska se om jag kan se den genom fönstret. Vet ej om den syns eller om det har mulnat på. Det är väl bäst att niga djupt för Mångubben och hoppas på att ens önskan slår in...

2 kommentarer:

Speja sa...

Vi tittade på månen igår - det såg ut som om det blåste på månen...väldigt trolskt.

Pia sa...

Fördelen är att du kan ge akt på alla varulvar eftersom du är vaken. Nackdelen? Ja det är väl att du inte kan sova! ;o)
Nä, seriöst.. fy så jobbigt.. jag har hört fler som har samma problem. Att inte få sova ordentligt tär på krafterna och det är ju det sista man behöver när man redan är sjuk och låg på energi.
Skickar en kram!! Och John Blund-pulver!

Sv: Ja, visst var berättelsen vacker.. Vilka underbara människor det ändå finns här i världen!