onsdag 9 december 2009

Halva arbetsveckan har gått nu

Jag köpte med mig fika på hemvägen från jobbet ikväll. Goda saffransbullar med mandelmassa och russin. Jätte onyttigt, men jättegott. :-P
Tänkte vi kunde sitta ner och prata en kortis innan vissa skulle i säng. Klockan är 20,45 och herrarna Jardemyr ligger och sover på söta örat. :-\
Här sitter jag och fikar i godan ro, surfar runt och läser lite här och där. Försöker vara duktig och lämna en liten kommentar efter mig.

Här om dagen kom det över mig en så stor och djup sorg. Den kom som ett klubbslag i huvudet, från ingenstans. En sorg så stark att jag fick svårt att andas för att det gjorde så ont inombords.
Varför?
Jag vet inte... Jag vet inte för jag kan inte komma på någon anledning alls faktiskt.

Men just nu är jag inne i en bra period. Det är minst sagt mycket nu!
Jag har värken. Men inombords är det helt okej ändå. Det känns bra att livet får vara så också.
Med lite tur så kanske det kan få vara så här ett tag? Det skulle nog hela den här lilla familjen må bra av och inte bara jag.

Hur är ditt liv just nu?

2 kommentarer:

Angela sa...

Hej!
Skönt att höra att du kan bära upp värken med en kraft som jag känner att jag och flera kanske inte skulle ha.
Här är det väntans tider och stor mage med allt vad det innebär. Tänkte att jag skulle hålla mig vaken hela denna dagen så kanske jag kan sova i natt iaf. Kram och kämpa på. Hoppas att det bara känns bättre och bättre ett bra tag framåt!

nitanpyssel sa...

Hej hopp Laila
Mitt liv är i kaos med andras sjukdomar och just nu känns det som att jag finns till för alla , men jag då? . Sen ska man vara duktig till jul och handla rätt saker och bra saker men jag vill inte. Nåja det borde vara slut där men det är svinmycket på jobbet åxå och det gör inte saken bättre. Jag hinner inte åka till er butik och kolla på pappret som ni lagt undan, för man får inte åka på Hornsgatan med dubbdäck så går det inte i helgen för jag har lånat ut mitt busskort. Åhhh ! Men det kanske blir bättre vad vet jag , ha det gott i alla fall kramizar från nitan