torsdag 1 oktober 2009

Rädd för Beethoven

Klockan ca 19,45 kom vi hem från Fredriks teaterövningar.
In i duschen ska en genomsvettig och uppspeedad unge. *pust*
Hur får man sen honom till ro?
Nu kom han själv på att lyssna på klassisk musik.
Alla som någon gång har lyssnat på det vet att musiken går går upp och ner. Alltså väldigt lugnt ibland och väldigt högt ibland.

Jag satt nyss i mitt pysselhörn och njöt av tystnaden. Javisst hade jag hört lite av hans musik genom väggen, men det var ok.
Tills nyss! Mitt hjärta går just nu på högvarv. Jag har en hjärtklappning, som om den kunde, skulle kunna försörja hela Södertälje på energi just nu.

Beethovens Symfoni nr 9 och den delen som kallas Körsymfonin drog igång.
Jag flög in i hans rum! Vem ligger där och snusar så gott då? :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

:D
Bethovens musik är härlig men kanske inte något jag skulle välja att somna till...
Vivaldi och Bach har ju en del sömngivande alster på sitt samvete.

oumberligating sa...

Själv sitter jag just nu med en vansinnig blandning av musik, först den låt jag lagt in på min blogg inför helgen (värre än värst, men den fastnar) sedan är det Chopin som får invagga mig i ett något slags blogglugn, för nu ska jag runt till alla "polarna" i cyberrymden för att önska en skön Fredag och en Trevlig helg!
Så Laila, ha nu en riktigt skön helg på alla sett!
Fast du kanske inte har hört av mig för sista gången idag, blir nog sittande vid datorn minst 8 timmar idag. Har några ansökningsbrev som ska skrivas, några överklaganden till olika myndigheter, sedan har jag också ett 10 tal mail som ska besvaras ifrån Jernsaxen (Får fler mail än kommentarer på den sidan, men att "må dåligt" är ju inte alltid så lätt som du vet och många vill inte hänga ut sitt liv)
Som sagt ha det så bra som det bara går!
Kram ifrån Peter!