onsdag 7 oktober 2009

Men giv mig styrka!

Han började ettan för några månader sedan och redan, jag säger redan, så jävlas matematiken för mig.
Fan!!!
Jag hatar matematik!
Jag har gjort det ända sen skolan.
Det fåniga är att jag genom alla år har jobbat med siffror, ekonomi, fakturering och t.o.m. utbildat mig i företagsekonomi. Japp, jag fick godkänt! *tummen upp*
Jag har stormtrivits med det och saknar det nu.

Men en ettagluttares matte går jag redan nu bet på.
Vad fan är talkamrater?
Vad ska dom vara bra för?

AAAHHHH....
Lugn! Det var bara ett akut nervsammanbrott.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar inte heller matte OCH JAG ÄR LÄRARE!!! :D Det kallas också för talkompisar, ex så är talet 5:s kamrater 0+5, 5+0, 1+4 etc. Summan ska bli 5! Matten är inte som den varit...Jag är (som du antar jag) van vid att det skulle vara ett rätt svar, men nuförtiden kan det finnas fler rätta svar...självklart är det bra men det kan bli svårt att förstå matteböckerna!

Tove Kungsholmen sa...

Fy, det där inlägget borde jag inte ha läst. Sa till pappa redan tio år innan jag fick mitt första barn (första? jag har ju bara ett...) att han får se till att leva tills mina barn är igenom gymnasiet. Han är revisor. Det är inte jag.

Anneli sa...

Ja du...talkamrater....hmm jag har inte den blekaste. Matten är ju inte som när vi vanliga gick i skolan. Det är svårt för vem som helst tycker jag.
Nu till en annan sak. Jag har skrivit svar på din fråga och sen skulle jag vilja bli följare till din blogg....går det?
Anneli

Pia sa...

Haha, åh så jag känner igen mig. Jag har med varm hand lämnat över mattedelen till min make. Själv tar jag hand om ALLA ANDRA ämnen!! De kan jag!
Sv: Det är kul med förändringar, även om jag inte är någon inredare alls.. Har inte pengar till det, men med små medel kan man förändra lite i allafall.

Gunilla sa...

Nää, tack vet jag miniräknare.