lördag 31 oktober 2009

En helg är här

Idag infaller både Halloween och Alla helgons dag samtidigt.
Det som jag tycker är synd är att föräldrar och barn har himla svårt att skilja på dom båda högtiderna. I Sverige har dom på nått förunderligt vis glidit in i varandra.

Idag funderar jag starkt på att klä ut mig som åkerspöke. Det behövs liksom inte så mycket smink till det just nu. :-)
Sen kan jag gå ut och tända gravljus ikväll.
Hade gärna velat upp till pappa som ligger i en minneslund, men jag kör inte den vägen nu. Beroende på hur em blir så kanske vi tar en tur till svärfars grav istället.

4 kommentarer:

Lilla Pyssel Inger sa...

Tack snälla för dina gulliga ord hos mig och din sjukdom vet jag kan vara fruktansvärt jobbig tyvärr!!! Hoppas att du får en kanon dag i dag, kramis från lilla pyssel Inger:)

Gisan sa...

Den minneslunden kan du ju placera i ditt hjärta. Jag har gjort det med min pappas eftersom jag inte kan åka femtio mil enkel resa för att besöka den. Men minneslunden inombords har jag ju med mig hela tiden. Kramar...

oumberligating sa...

Försökte skriva en rad till dig igår! Om min Jakt efter glädje, men Blogger var helt "omöjligt" igår måste jag säga, det kansk bloggades för fullt i stugorna vad vet jag!
I "min jakt på" glädje så är ju en svarskommentar ifrån dig ett helt Oumberligt ting, du har ju Bloggvärldens gladaste och mest leénde presentationsbild, heders åt det, man blir glad bara man ser den. Hmmm...som du märker så vilar www.jernsaxen.blogspot.com lite har tagit på mig alldeles för mycket jobb där, ska bli hemsida med tiden, men många som är inblandeade i Jernsaxenprojektet är själva sjuka och har det besvärligt, så det får ta sin tid, det är nödvändigt!
Idag Söndag, ny vecka pågång, hoppas att allt är väl med dig på alla sett!
Kram ifrån Oumberlige Peter eller var det kanske Omöjlige Peter, minns inte riktigt själv!

Anonym sa...

hoppas du fått en härlig helg. varma kramar