söndag 5 juli 2009

Less på mig själv :-(

Jag har massor av idéer i mitt huvud!
För en gångs skull är jag själv och får sitta och pyssla.
Det är lugnt och radion kör bra musik.
Jag skrålar med! :-D

Hur går det med pysslet då?
BLÄ!
Allt det fina jag har i huvudet blr inge bra när det ska ut där ifrån!
Allt ser så enkelt och löjligt ut!
Varför kan jag inte göra vackra balla enkla kort för?
BJÄFS!
Inte kan jag göra krusidulligt vackert heller...
Ibland är tanken väldigt lockande att hiva iväg allt! :-\
Jag vet i alla fall en som skulle bli glad . Då skulle han få råd med ett nytt objektiv! ;-)

Nu går jag tillbaks och försöker få till ett kort till innan friden är slut.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lugn Laila! Inspirationen kommer! Jag brukar städa mitt pysselbord eller sortera stämplarna... då brukar inspirationen komma tillbaka. Ibland behöver man städa hjärnan.

Några tips
* Gör ett vitt/blått kort
* Använd blommor och knappar
* Tänk i rektanglar
* Tänk i cirklar
* Texta för hand
* Tänk på en vän som gör dig glad
* Ta en fikapaus

Anonym sa...

Tänk som Ernst :D hämta inspiration från naturen ute! Färger, former...eller tänk teman. Samla olika nyanser av ex. lila. Inspirationen kommer ska du se, du är ju jätteduktig!

Elisabeth sa...

Ville bara titta in och gratulera dig på namnsdagen! Grattis!!

Jag känner igen mig mycket i ditt "less på mig själv-tänk"! Det är de där dagarna man liksom bara skulle vilja gå ut genom dörren... och poff... kom det in en ny Elisabeth... som gjorde allting så mycket bättre!

Varm grattiskram...

Anna Stilla sa...

Jag tror att ibland förväntningar som vi har på oss själva bromsar vår skaparkraft.
Så kan det vara med mig iaf. Men anteckna dina idéer för en dag då lössnar allt och du kommer att göra det ena enastående kortet efter det andra.

Kram
Anna

Millan sa...

Jag förstår precis vad du menar! Man har planerat för den där lugna studen och ska bara börja pyssla och sen händer INGENTING! Det är verkligen frustrerande!