måndag 25 maj 2009

Aj oj hoppsan!

Ramlade av cykeln idag! Tjosan hejsan.
Ont fa-an gör det också. :-\
Landade på vänster skinkan. Trodde jag hade väldans bra stödsämpning där, men tydligen inte. ;-)
Vänster armbåge är snyggt uppskrapad också.
Så nu lär man väl vara så där lagom mörbultad i kroppen några dagar framöver.

Men nått som jag är väldigt glad över, istället, är matrumsfönstret.

7 orkidéer står där. 6 av dom blommar eller står i knopp. Det är lite trångt omsaligheten där. :-)

Den här doftar så otroligt mycket! Tyvärr tär den på växten nått enormt när den står i blom. men det är värt det.
Orkidén ihop med en liten liljekonvaljbukett som jag plockade gör att det är en bedövande doft i matrummet.
Det är bara så underbart att stoppa ner näsan i buketten! :-P

Den här orkidén valde Fredrik på Hötorget för några år sedan.
Kommer man straxt innan dom ska stänga så slänger dom nästan blommorna efter än.
Han fastnade för den här. Det var ett perfekt val!
Den har blommat så många gånger. Dessutom så har den nu stått i blom 8-9 månader i sträck. Å fortfarande kommer det knopp på den.




På matrumsbordet står dessutom en bukett som små svettiga händer plockade för några dagar sen.
Den stoppar jag också gärna näsan i och bara njuter av alla dofter.
© Alla foton Laila Söderström
Fråga först innan du lånar, tack!

9 kommentarer:

Malmis sa...

Det låter inget kul... Fina blommor du har dock! Du har mail!

Mariana sa...

Som florist måste jag berömma dig... du e duktig... superfina orkideer! Får blåsa på din skinka om vi ses i veckan.. ;) kram

Speja sa...

Vilka underbara blombilder...du kan både sköta blommor och fota dem, du. Hoppas cykelfallet inte känns av för mycket idag!

Susanne sa...

STACKARE!!! Att ramla på cykeln är ju rent av livfarligt. Hoppas att allt känns bättre idag!

Otroligt fina blommor!

Ja, jag blev otroligt imponerad av Schyffert. Han var så mycket mer än jag trodde... Härligt!

Anonym sa...

Åh vilka fina bilder du lagt ut. Underbara! Jag älskar liljekonvaljer, både utseendet och doften. Doften påminner om barndomens sommarlov.
Hoppas du kryar på dig snart!
kramar

Gisan sa...

Men snälla du så tokigt det kan bli. Hoppas att du snart känner dig rask i kroppen. Mycket fina bilder! Kramar...

Amanda sa...

Du är med i en del fotokedjor och utmaningar ser jag. Dina blomfoton är vackra den lilla buketten är fint fotograferad. Hoppas att du inte gjorde dig illa när du föll av cykeln. Ha en bra vecka. /Amanda

Tussemaja sa...

Du var minsann tvungen att lägga upp bilder på era fina orkidéer ;) Mina är så gott som döda... jag tar med dem nästa gång till dig!
Du har en utmaning hos mig :)

Anonym sa...

AJdå
Låter inte skönt alls.

Otroligt vackra bilder på orkidéerna och den fina lilla buketten.