onsdag 1 april 2009

Vårtecken

  1. Små gular solar i diket. Jag såg dom när jag satt på bussen. Men dom heter Tussilago, det vet jag! :-)
  2. Nässelfjäril
  3. Gigantiskt muterad stor vårhumla. Hej pappa! (Ord bara för mig. Kanske tar en förklaring en annan dag)

Klippt mig hos min vanliga frissa så nu känner jag igen mig. Hann prata med mamma och min moster en kortis innan jag var tvungen att ta tåget hem.

Kurs i morgon på jobbet. Är inte ett dugg upplagd efter som jag har en jädrans värk efter den förra men, men... Kanske ska komma ihåg att ta hjälp av en stol och inte stå hela tiden. Men det är jui nte så lätt när man ska finnas där för alla. :-)

4 kommentarer:

Katrin sa...

Jag har inte sett Tussilago än ,men jag får väll ta hund promenad till ett säkert ställe.
Jag har sett en liten myra på innergården ,fluga maskros, vårlökarna i rabatten och alla fåglar som kvittrar så tidigt på morron och länge på kvällen.
Har några stammisar som kommer och vill ha lite gott.
Många Kramar

Tussemaja sa...

Fästingar och myggor finns här :( Men ändå skönt att det snart är vår på riktigt!

Gisan sa...

Skönt med vårtecken och nyklippt hår :-) KRamar...

Mariana sa...

en liten talgoxe unge slog sig ner i trädet här i morse, mängder med vintergäck, snödroppar o krokus i rabatten, en liten sparv satt och åt på en fluga, första flugan i kaffet, syrenernas gigantiska knoppar... osv osv... ;)