onsdag 29 april 2009

Ett guldkorn i vardagen

Det kan betyda så otroligt mycket.
I går var guldkornet brutal goset med Fredrik! Att han ville var så nära, nära som han bara kunde. Dom små händerna som pillade i mitt hår...

Idag blir det en ekorre!
På väg hem efter att ha lämnat Fredrik vid skolan kommer en ekorre skuttandes. Inte ett dugg rädd för mig hoppar han vidare och upp på en liten kulle. 1 m ifrån varandra står jag där och pratar med honom/henne och får svar! :-o
Å där stod vi och samspråkandes i några minuter...

Efter det kändes inte värken så jobbig längre! :-)

4 kommentarer:

Anna sa...

Vilka härliga guldkorn du har omkring dig ... söta, goa Fredrik och söta små nyfikna ekorrar! :-)

Det betyder mycket det. *ler*

Snart ska jag iväg till Skapa på demo av valen! ;-)

Ha det bra!
Kram Anna

Mariana sa...

naaaw visst är det härligt... själv snackar jag mest med grannens katt... *s*

Anonym sa...

Så fint, och såna där djurmöten är ju fantastiska!

Sollan sa...

Underbart!