söndag 22 mars 2009

Tankeställare

Jag är jätte mycket på Creaforum och babblar.
I en tråd så brukar vi ställa lite frågor till varandra. Det här var frågan som stod på tur att besvaras:
Vad var den senaste vänliga tanken du tänkte?
Det kom jag på väldans snabbt!
"Tack Per för att du diskade"
Men sen slog det mig...
Jag hade aldrig sagt den tanken högt till honom.

Hur bra, egentligen, är vi på att säga en vänlig tanke högt till berörd part?
Ibland tänker man, men sen glömmer man att öppna munnen och också säga det högt!
Ska vi försöka bli bättre på det?
Börja redan den här veckan!
Vem ska du börja att vända dig till?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för att din blogg e så mysig, Tack för du var så underbar emot mig hela tiden jag var på skapa och för att du förstår min knäppa humor. Tack Laila. *börjar veckan snällt o ärligt* KRAM Mariana

Tussemaja sa...

Så är det nog hos många... man tänker men säger det aldrig. Men nu har du ju varit duktig och skrivit ner det också :)

Anonym sa...

Helt rätt! Det är så mycket man tänker men aldrig säger...

Kram
Helen

Anonym sa...

Kram på dig! Nina