tisdag 3 mars 2009

Nä fan heller!!!

Jag är baske mig ingen dålig mamma!
Även om jag nu känner mig som en sån, så måste även jag få säga ifrån när jag har en dålig dag!

Fredriks grannkompis L kommer och plingar på dörren och vill komma in och leka.
För en gångs skull säger jag nej.
Jag frågar om dom inte, efter vår middag, kan leka hemma hos henne (för en gångs skull :-\)
Hon rasslar en trappa ner och frågar och jag hör hur hon får ett nej...
Fredrik föreslår att dom kan gå ut och leka efter vår middag.
Åter igen ett nej.
Jag ser hur båda barnen sjunker ihop och känner hur jag blir en dålig mamma.

Jag, som sagt att alla Fredriks kompisar är välkomna hit!
Eftersom jag själv inte fick ha kompisar hemma pga en överpedantisk pappa så vill jag hålla dörren öppen här.
Men inte idag! Jag orkar inte knappt med mig själv så....
Dessutom var det barnkalas i söndags. Igår var just L och hennes syster här i några timmar och lekte. Idag vill jag bara ha en lugn kväll!

Det är inte lätt när man har två sorters smärtor att leva med.
Dels fibromyalgin som lever sitt eget lilla liv i kroppen. Men också nervsmärtan efter alla operationer pga korsbandsskadan.
Jag hoppas att morgondagen blir bättre...

Nu ska jag verkligen försöka ta tag i några av dom där måstena!

4 kommentarer:

Lina sa...

Nä inte fan är du en dålig mamma för att du vill ha en kompisfri kväll! De fick ju inte leka hos kompisen heller... eller hur? Ibland har man skäl att inte ta in andras barn och då kan man ju inte klandra sig själv. De får ju leka hos er annars eller hur!

Oj oj, den här biten har jag inte ens tänkr på än...

Anonym sa...

Hej!
Trevligt med en "kändis" i bloggen :-) Jag var så sugen på att vara med på kursen, men hinner inte med :-( Men jag kommer hålla koll i bloggen efter lite bilder ;-) Inser att jag behöver ta en tur upp till er igen på skapa, har ett paket som ligger och väntar på mig vet jag... (penny black stämplar och månadspaket).

Och man är INTE en dålig förälder för att man säger nej någon gång! Då skulle jag vara en HEMSK förälder i så fall ju!

/ Karin (Evas dotter Emilys kompis som spenderade en dag i himelriket uppe i affären hos er!)

Gisan sa...

Åh så jag känner igen känslan av att alltid vilja säga ja till kompisar p g a att det inte var så i min egen barndom... Kramar om...

Elina sa...

Inte en dålig mamma, tvärtom! Du är en bra mamma som sätter gränser och är rädd om dig själv - då blir du en bra mycket roligare mamma än om du ständigt kör över dig själv. Varm kram!