tisdag 17 mars 2009

Men vad hände nu då?

Igår em tog jag och Fredrik en vända ner till stan och mata fåglarna.
Inte vet jag om fåglarna eller Fredrik var gladast. ;-)
Den blivande ornitologen såg ett vårtecken bland alla fåglar som ville smaka i alla fall.
Å så hör man hans röst:
"-Komsi, komsi, alla fåglar. Här är det mat och fotografering"
:-)





Vi tog sen pendeltåget från Södertälje C intill Stockholm. Där ifrån tog vi tunnelbanan till Solna C.
Jag fick ju ett presentkort av brorsan i julklapp på Panduro.
Jo då visst hittade vi lite där att shoppa.


Södertälje Centrum pendeltågsstation
© Alla foton Laila Söderström

Idag fortsatte vi våra äventyr.
Vi skulle iväg och handla bananer. Å på väg till affären så hittade vi ett lååååångt dike i nedförsbacke.
Det var jätte kul! Å vilka barndomsminnen en annan fick då!
Hjälper Ida sommaren på väg, så hjälper vi våren på väg! :-)
Jag kan ju säga att dom däringa gummistövlarna var inte särskilt torra inuti...

Men sen vet jag inte vad som hände... :-\
Luften gick ur mig, allt bara försvann.
Jag läser en bok just nu som är jätte inspirerande för en annan när man mår pottigt.
Jätte viktigt! Ta dig ut varje dag! Gör nått i ljuset. Planera verkligen så att du gör det också.
Å när jag lyder dom råden... POFF! Där gick jag sönder inombords....
Hmmm... Undra om jag ska lita på den där boken...

2 kommentarer:

Gisan sa...

Vad är det för bok om man får fråga? Kramar...

Carola sa...

Jättefina foton. De hoppas jag på att få se scrappade snart ;)