torsdag 19 februari 2009

Jag och mina drömmar

Jag har alltid drömt väldigt mycket. Oftast har jag kommit ihåg när jag vaknat.
Medans jag var mindre drömde jag ofta oroliga mardrömmar om mamma och pappa och allt tjafs och bråk som dom hade. Tänker inte gå in på detaljer, men det var inga "snälla" mardrömmar! Om man nu kan säga så om mardrömmar överhuvudtaget... :-\ Efter pappas död har i alla fall dom drömmarna lugnat ner sig väldigt mycket.
I natt var det dags för en mardröm igen. När jag vaknade och fatta att det var en dröm så kunde jag inte annat än fnittra. :-)
Jag tyckte nämligen att alla mina stämplar behövde tvättas. Ordentligt!
Hur gör man det lättast? Jo man slänger in alla i tvättmaskinen! Japp!
Å där gick dom på sitt 95° tvättprogram ett bra tag.
Nej, jag tänker inte kolla hur bra det funkar i dagsljus! ;-)

I alla år som jag haft värk nu så är en hel natts sömn mycket, mycket ovanlig.
Ofta vaknar jag i gränslandet natt/extremt tidig morgon.
Där ligger jag sedan i sängen och antingen snurrar runt av värken eller ligger still och filosoferar. Allt beroende på dags... Jag menar nattformen.

I natt efter mardrömsuppvaknandet så vart det filosofering!
Bara så ni vet! Jag är en jävel på att pyssla!
Det kan ju faktiskt vara lite svårt att tro när man ser på allt som finns i pysselhörnan och av vad resultaten blir. Men så är det i alla fall... på natten.
För på natten gör jag makalöst vackra kort och för att inte tala om scrap! :-o
Jag är en jäkel på att kunna göra både ditt och datt. Men på morgonen/dagen är allt som borta och jag är samla gamla tråkiga Laila som vanligt. BLÄ!
Men jag kan ju alltid fortsätta strö stjärnglans runt mig själv på nätterna ändå! ;-)

6 kommentarer:

Gunsan sa...

Tjena bruden! Hjärtpinsen är inköpta på Stockhome på Kungsgatan, typ 30 sti olika färger för 20:-

Gisan sa...

Du tråkig?! Nehe tack du! Det är bullshit! Kramar...

BellaMio sa...

Hihi, jag tycker absolut att du ska fortsätta att strö glans omkring dig, både på dagar och nätter faktiskt!!

Och visst var det du som jobbade den dagen två virriga småläningar dök upp butiken. Det var jag som inte varit i stockholm sen jag var 14!

Och jag måste få säga: Vi besökte en hel del butiker den helgen, men den som fastnade var eran, och DU speciellt. Vi pratade om hur mysig vi tyckte du verkade, och att vi kände oss så himla trevligt bemötta. Faktiskt så var det i den enda butiken som vi fick den känslan! Filosofera om det i natt du!!

Anonym sa...

Du, tråkig? Aldrig på 100 år bruden! Och du GÖR fantastiska kort och annat fint! För att inte tala om hur du tämjt cirkelskäaren ... osv osv osv

Kram, Gunvor

Anonym sa...

ska bli kul att träffa dej på träffen och se dina stämplar....*Asg*. Du är ju för skön Laila!!

Anonym sa...

Tror inte du vill veta vad jag drömde i natt? Mardröm så jag vaknade med ett ryck, förstår bara inte varifrån det kom. Ska jag berätta? Jag stod på uppfarten till motorvägen mot Stockholm i höjd med ICA Maxi där vi bor. Hur kunde jag hamnat där? Jag tittar bort mot Coop, fast konstigt nog så har Coop och ICA bytt plats så jag ser mot skogsområdet bakom ICA som nu är Coop. Då plötsligt dimper det ner ett flygplan från ovan som har gått mitt itu och den ena delen far med all kraft rakt i backen, den andra delen som nu plötsligt är platt som ett papper och vitt far mot mig där jag står, inte genom luften utan på vägen men i sista sekund så viker den delen undan och far rakt fram under bron istället.. då vaknade jag. Mardrömmar är inte roliga. Om jag bara begrep var jag fick det ifrån, har inga planer på att ge mig upp luften vare sig det är flygplan, liftar eller berg-och-dalbanor. Hoppas du får sova lugnt i natt och slippa mardrömmarna.