torsdag 13 november 2008

Försovning, pyssel och tidschema

Med en präktig försovning så var det inte läge att rausa iväg med Fredrik till skolan idag. Det är ju tur att 6-års verksamheten inte är obligatorisk... :-\
Per hade ett viktigt möte i Sthlm tidigt på morgonen. Så jag bestämde att jag och Fredrik vart hemma. Min värk hade inte fixat en tjurrusning på morgonen.
Vad gör vi då? Här har vi pysslat en kannibal (fråga inte :-D), ritat, sjungit, läst och ska snart äta lunch.

Under dagen ska jag sätta mig ner och få ihop våra tider med skolan och etc. På måndag börjar ju Per sitt nya jobb Crane. :-) Första veckan är det dagtid, men sen drar tre skiftet igång.
Men med tanke på hur knopp och kropp inte alls vill samarbeta så lär det väl ta sin tid att få ihop det här.

Här kommer lite pysselalster från gårdagen.

Det första kortet var tänkt att göras till Marias Kortinspirationsblogg.
Det skulle vara ett kort i vitt och silver. Sen var det det där med att jag missat nått om julkort också... :-P Hjärnan, Laila, hjärnan!


Det andra kortet är till Scrapoplets utmaning. Svart, vitt och accent färg. Det bidde rosa för mig. Det är väldigt ovanligt för att vara mig! Rosa är liksom inte min färg. Fast jag älskar min nya lilla Tingtura stämpel! Men också Minelles fina textstämplar



4 kommentarer:

Gisan sa...

Så bra att du lyssnade på kroppen och inte sprang iväg när ni hade försovit er. Ser ju ut som det blev en mycket kreativ dag i hemmet istället. Kramar...

Sollan sa...

Ja, det var klokt att stanna hemma i stället. Hmm,Kannibaler?? Låter som nåt vi inte ska prata med killarna om här hemma. ;P

nitanpyssel sa...

Vilka fina kort, mitt i försovningen så får du till dessa jättefina jag bara frågar "hur gör du"! Ta`t lugnt ha det gott

Jaana sa...

Återgäldar här ett gammalt besök, som du gjort hos mig och jag lär återkomma...:-)
Gillar ditt sätt att skriva på och inspireras dessutom av vackra alster !

/Jaana