måndag 24 november 2008

En måndag tar sin början

Måtte jag inte falla i dubbel bemärkelse! :-\

Jag var på väg ner i humöret igår. En inre stress av måsten, krav jag ställer på mig själv, en vilja att kunna och orka...

Värken är inte snäll igen. Den påverkar humöret till det sämre också.
Jag får nog göra som mamma sa, checka av om det blir värre vid lågtryck. Jag har inte tidigare märkt att det varit så med fibromyalgin. Kylan gör att nervvärken i knät blir värre i alla fall, men det har jag märkt sen många år tillbaks.
Det ihop med halkan gör det inte bättre...
Jäkla sjukdomar!!! :-(
Peppar, peppar så har jag inte ramlat...än. Men det blir nog kryckor när jag ska hämta Fredrik från skolan under dagen sen.

Idag är humöret på rätt sida än så länge.
Sitter här vid datorn och känner mig lite små urrig. Knakar i fönstren i köket och matrummet en del. Snön yr här utanför igen.
Mer snö till folket! :-P
Jag har hellre vitt och kallt, än grått och slask.
Fast det behöver ju inte blåsa storm... ;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så trist med en värkande kropp! Själv har jag en dunkdunkdunkande huvudvärk som tar knäcken på mig:( Och jag som ska sitta framför datorn och vara aktiv på ett seminarium om ett par timmar...Men det kunde va värre, jag behöver i alla fall inga kryckor - din stackare! Kram på dig!

Unknown sa...

kickar massa kramar och må bättre tankar till dig. Min jäkla kropp är elak, psyket blir tungt ovh just idag är jag inte ett dugg underbar;)
Kram Mia

Scrapangel sa...

Åh, så får jag också i min fibro vid kyla. Pest. Hoppas din blir bättre snart.