fredag 3 oktober 2008

Vila

Jag tycker inte jag har gjort annat än att vila dom dagarna jag varit ledig... :-\
Klockan är snart 22, en fredag kväll. Jag har inte ens jobbat!
Det ända jag har gjort idag är att åkt fram och tillbaks till Huddinge sjukhus för att hälsa på "svägerskan".
Jag skulle kunna stupa i säng omedelbums!
Gud vilken rolig figur man är då! (sagt med mycket ironi)
Ändå drar det där inombords någonstans...
En längtan efter nått skoj, nått annorlunda, träffa människor att lära känna etc. NÅTT! Bara nått annorlunda som bryter av vardagen.

12 kommentarer:

Gisan sa...

Jag kan rekommendera en kreativ kurs i höstmörkret. Det kan ju vara en kort en, som min. Vi ska bara ses fyra gånger (tyvärr): Kramar...

Jerry sa...

Jag skulle inte ha kunnat formulera dina tankar i det sista stycket bättre, även om jag i perioder bara vill fly från människor och social kontakt.

Anonym sa...

Men du - ska du inte komma på träff då? Eller komma och fika på en träff, om du tycker det är bökigt att släpa med sakerna, kom och sitt med och prata, inte för att det är ditt jobb, utan för att bara vara...? Jag blir ledsen för din skull när jag läser - jag vet hur det känns att vara ur balans och gläds åt att jag just nu har hygglig ordning på känsloläget.

Var in på ditt jobb idag, men där var du inte och kunde få nån kram heller. Attans. Nästa gång? :o)

Anonym sa...

Hur vag är jag då - jag skulle ju berätta VILKA träffar jag tycker du ska komma å fika på: på Pyssel.net finns det annonserat, träffar den 18/10 och 24/11 på Södermalm. Det är jättetrevligt, mysiga människor, högt i tak och... ja, bara väldigt skön stämning. Det är reservlista på båda träffarna, men det brukar alltid vara lite omsättning på listorna innan det blir av, och oftast har alla som velat kommit med till slut.

Miapuh sa...

Tjoho Babe

Men ibland behöver man bara vara o ta det lugnt ju.

Håller med Jenny kom förbi på nån träff snälla :)
Hälsa Fredrik

kram

Anonym sa...

Tack för kommentaren i min blogg. Ha en trevlig helg!

Jenny sa...

Jag visst känner man sig rolig, jag somnade med boysen halv åtta igår och i förrgår, min man frågade (med glimten i ögat)om han kunde boka date med mig någon kväll ;) Men det vänder nog ska du se.

Om kommentaren du lämnade inne hos mig, visst får du knycka orden, bara kul.

Kram och hoppas du snart får en piggare period.

Soulsister sa...

Tack för titten in till mig, och för dina vänliga ord.
Ha en fin lördag :)

Anonym sa...

Men du vet, trots att du är en rolig figur (sagt med ironi) så tycker vi om dig ändå. Mycket. :)

Kom förbi mässan efter jobbet idag vet jag. Titta in och säg hej till alla du känner och bara mingla en stund. Jag lovar att du kommer att få en kick av 75 skapande människor.
Du kan passa på att kolla på alla fina saker du inte har råd att köpa hos de fem utställande företagen också. ;)

Kram!

Sollan sa...

Ja och du får gärna titta in hos mig med. Stora kramar!!lillesyster

Angela sa...

*spark* :-D så nu har jag skickat iväg en massa positiv, varm, sprudlande och härlig helgenergi. Titta!! Nu ler du =) Kul att energin kom fram.
Stora kraaamar till en jättego tjej som jag knappt känner men när vi setts så blir jag glad och varm!!

Anonym sa...

När all turbulens hos mig har lagt sig, kanske vi skulle ta oss en fika inne i stan?! Något nytt ansikte att se och träffa *ler* Vore helmysigt tycker jag.
Sköt nu om dig och ha en underbar helg. varma kramar