torsdag 9 oktober 2008

Varför?

Snälla solljus kom tillbaks!
När du försvann så rann det ur mig med!
Jag som hoppades att det skulle hålla sig kvar ett tag, hålla mig uppe...
Idag har det varit piss å skit å ingefära! :-(
Känns som det är så mycket som kom på en igen.
Att livet aldrig ska vända åt rätt håll med någonting.

Jag ska försöka hitta nått positivt idag!

I morse så pyssla jag med orkidéerna.
Inte för att jag förstår mig på dom... :-)
Den ena står med så mycket knopp. Trots att den den nyss blommade ordentligt. Dessutom har den tre stänglar! Det var bara två när vi handlade den för ett år sedan.
Hoppas få se dom vackra blommorna snart igen.

Trots att vi egentligen inte har råd så har vi anmält Fredrik till hockeyskola.
Börjar på lördag!
Han ville inte gå förra året. Men sen vart han duktigare och duktigare på skridskorna. Å så vart det roligt med puck och klubba.
I år var han med på noterna genast!
Tyvärr kan jag inte vara med på lördag och titta på första omgången för jag jobbar. Men det ska bli spännande att höra hur det gått.

En annan sak som hände i morse var att jag hade fått mail.
Jag hade vunnit en utlottning av stämplar från den här bloggen.
Det ska bli så spännande att se vad det kommer för godis. :-)

6 kommentarer:

Elina sa...

Lite bubbelplast kanske kan pigga upp?

Kramar och solsken till dig.

Elina sa...

Lite bubbelplast kanske kan pigga upp?

Kramar och solsken till dig.

Elina sa...

Men, vilket tjat! Jag tryckte faktiskt bara en gång.

Anonym sa...

Tack för dina fina kommentarer! Hoppas du har en fin dag
/Solvinden

Anonym sa...

Jag vill också ha tillbaka ljuset.
Tänk om man fick vara en björn. Gå i idé på vintern och komma ut flera kilo lättare på våren :D

Anonym sa...

Hej! Jag har tyvärr haft feber och lite problem med magen de senaste dagarna och inte tagit mig utanför dörren, men på måndag så hoppas jag att kunna titta in till er och få "godiset som jag vann. Kram fia