fredag 22 augusti 2008

Fredag och semestern är slut

Jag tänkte skriva att jag har fördelen av att vara "pensionär" på 50% så att egentligen, enligt arbetsschemat, börjar jag inte jobba förens på torsdag nästa vecka. Alltså har jag ju några dagar till "ledigt" utöver semestern kan man ju säga.
Sen vet jag ju egentligen inte om jag vill använda ordet fördel... Jag hade hellre jobbat 100% om jag kunnat. Jag hade alltså hellre börjat jobba på måndag om jag bara inte var sjuk. Det är ju därför jag har fått "pension", det är också därför jag under den lediga tiden ska ta hand om mig själv.
Ja, ja, bla, bla, bla.... I vilket fall som helst så är semestern slut!

Idag har det varit en lugn dag. Jag har stökat runt i pysselhörnan, men jag har inte pysslat. Men det kan ju hända att jag blir sugen... :-P Hoppas kan man ju alltid. För det finns saker att göra och få undan.

Men å andra sidan så händer saker här i stan i helgen.
Det går flera evenemang samtidigt och förstås krockar saker med varandra.... när det då äntligen händer nått.
Så har du vägarna förbi Södertälje kan du gå på Pretzel Town festivalen eller gå till Torekällberget och titta på allt runt Kringlanfestivalen.

Idag blev jag så glad så jag började nästan gråta. Japp, jag är väldigt lätt rörd och blödig. Men det här var bland dom finaste orden jag sett om mig själv!
Laila - kvinnan med det mest underbara och smittsamma skrattet, och det största hjärtat! Kring Laila finns en aura av äkthet, värme och omtänksamhet, och enbart hon är en anledning i sig att åka in till Skapa! ;-) Missa inte hennes blogginlägg om sonen som gjorde en egen medalj åt Ara Abrahamian.

Tack min snälla lilla hattifnatt för den fina utmärkelsen som verkligen gjorde min dag! Den kommer jag att suga på länge. Men till den här är det också lite regler, som att man ska nominera sju andra bloggar som man gillar. Ja men det kan ju inte jag!!! :-o Jag har för många favoriter! Så jag säger som så här: Ni vet vilka ni är, ni ser mina små rader, ni tillhör min bloggvända, alltså gillar jag er! ;-) ♥

Godnatt kära vänner!

3 kommentarer:

Maria sa...

Sug åt dig, jag menar varje ord av det jag skrev! Du är en underbar person och jag tycker jättemycket om dig (alltså inte baaara din blogg, hihi!)! ♥

Funderar på att ta en sväng till Skapa imorgon lördag, finns det någon chans att man träffar på dig där då?

Kram!

Tussemaja sa...

Så är det nog allt som oftast. Det man inte har vill man ha och tvärtom. Jag är glad att du kan jobba så mycket som du orkar i alla fall. Och det gissar jag att du också är!
Det var minsann snälla ord du fick. Jag har fått likadan utmärkelse... dock inte med så fina ord :)

Anonym sa...

Jag läste Fnattans omdöme och tänkte "jaa, precis så!", så jag håller med till punkt och pricka!

Kram!