måndag 28 juli 2008

Värmeslag!

Igår var det nog den varmaste dagen i Stockholms trakten. Jösses så kvalmigt och kladdigt det var! Uäck!
Å vad gör jag? Är jag vid stranden? Nopp!
Jag är inne på mitt jobb, på min semester. :-D
Men det var inte jobb jobb, utan en trevlig pysselträff jag var på.
Det var några tjejer från Creaforum som träffades. TACK för en lika trevlig träff som vanligt.

Vad skapar man då på en pysselträff i värsta sommarhettan?
Jo, man gör julkort och längtar bort till Antarktis!
ASG :-D
Ja, men det är faktiskt sant!
Men det är å andra sidan väldigt skönt att börja i tid. Min frissa brukar sälja lite åt mig och sen ska man ju göra dom man själv skickar också. Hopplösa Laila är alltid ute i sista minuten!

Jag är inte helt nöjd ännu med alstren Jag behöver fixa till lite mer tjoffsjofs på dom. Men jag lovar att visa upp dom här sen.

Nu ska jag se till att få i Per mat så han inte är så jävla grinig i värmen. :-\
Sen blir det badstranden! Jag behöver svalka mig!

4 kommentarer:

Tussemaja sa...

Jag beundrar dig (och alla andra) som har inspiration till att göra julkort mitt i värsta högsommaren!
Jag lider i denna värmen då jag får så svårt att andas. Enda stället det är skapligt på är faktiskt på jobbet där vi har luftkonditionering pga alla apparater.

Elisabeth sa...

Jag tycker du kan vara alldeles utomordentligt nöjd med dina vackra alster!
Jösses, jag skulle vara stolt som en tupp, om jag bara fick till en bråkdel av det du lyckas med!

Kall kram... i värmen! (Men fylld ändå med varma tankar till dig...)

Maria sa...

Vad kul med pysselträff! Och jag är liite avis på dig som har semester nu...fast jag jobbar hemifrån den här veckan så det blir en mjukstart ;-)
Stämplarna ligger till försäljning på pyssel.net (bara hänglar och magnolior), ta gärna en titt vettja!
Ha en underbart skön och vilsam semester! Hoppas vi ses snart!
Många sommarkramar!
Maria

Anonym sa...

oj va jag ser fram emot att få se vad "tjofftjoffs" är!!!! *asgarv*..tänk att alla har olika ord för allt men att man ändå förstår vad de betyder!?