onsdag 30 juli 2008

Vilken konstig dag

Jag vet inte riktigt vad som hände.
Men ett tu tre var vi på väg hela bunten in till Stockholm.
Å så hamnade man på jobbet... Ja men hallå! Jag har semester. :-D
Per skulle göra upp en kamera affär där. Eller rättare sagt en objektiv affär. Den är numera såld.
Sen satt vi och käka glass vid Mariatorget. Vilket sluta med att Fredrik sprang runt i t-shirt och kalsonger i fontänen som står där. Så går det när det är varmt och man inte kommer ut till stranden. Skyll dig själv, morsan! ;-)

På väg hem (för att egentligen åka till badstranden) kom jag på att vi kan stanna till vid Heron City och gå på bio. Det blev Kung Fu Pandan. Helst skulle jag vilja se den med engelskt tal eftersom Jack Black gör talet till pandan. Det tror jag är en underbar kombination. Men har man en sexåring med sig är det svenskt tal som gäller, of course!
Vad man tycker om filmen lär nog vara olika. Det är pandan som får stå för alla skämten egentligen. Visst finns det en hel del vuxna kan fnissa åt. Personligen kan jag tycka att slagsmålsscenerna blir väl "häftiga" och långa. Fast scenerna är otroligt skickligt gjorda. Men historian är ju inte precis ny och väl tunn men, men... Det är en barn film. Det var många barn som skratta i alla fall. :-D
Jag lär nog köpa filmen när den släpps som DVD just för att få höra den engelska versionen också.

Efter det så bar det av hemåt med en låååång omväg. Vi brukar kalla den för vår "äventursrunda". Vi brukar alltid se nått roligt djur. Fredrik kunde räkna in 4 stora älgar och en lite kalv + 2 rådjur. Han var nöjd.

När vi kom hem miss i nassen, var Fredrik sugen på pappas goda varma choklad (Per gör nu inte efter det här receptet, men det är ändå ett recept). Snäll som Per var så gjorda han en kopp till mig också. Ja men hallå!? :-o Choklad dricker man tidigast under en urrig och grå november dag!!! Men snäll som jag då är så offrade jag mig på en kopp.... *ler oskyldigt* Fast det vart ännu några grader varmare i min kropp.

Nu säger jag tack och godnatt för ikväll!
Nattis alla vänner

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så SÖT!!!
Jag har varit mer eller mindre (mest mer) sängliggande den senaste tiden.Min kropp tål inte värmen så det enda jag kan göra är ligga (och läsa,tack gode gud för böcker!) och vänta ut sommaren.
Har lyckats knåpa ihop ett par kort och det kommer nog ett litet blogginlägg snart.
Faktiskt så tvingade jag i ungarna varm choklad och ostmackor igår kväll... :)
Kramar!

Anonym sa...

Vilken härlig dag ni har haft! Och jag önskar dig fler såna! Nu hoppas jag att ni får rikligt med tid för er själva när delar av familjen åker på semester.... ;-).
Må så gott! och du.....nu väntar jag på korten från träffen......
;-)

Gisan sa...

Vad skönt med en dag som bara snurrar på och blir till något helt annat än det man tänkt och så bra då givetvis. Kramar...