fredag 18 juli 2008

Ny dag, nya möjligheter

Klockan tre var jag uppe idag... :-\ Hade så svårt att somna om. Så typiskt mig!
Gick några varv i lägenheten som jag brukar göra oroliga nätter.
Det var så tyst. Ensam i lägenheten, hela huset sov.
Endast den glada mångubben log åt mig. Jag log tillbaks. Mångalen. Så det var så det låg till... fullmåne. Så otroligt fint lös han mot mig, tung på himlen.
Jag vart sugen på att ta kameran och bilen och stämma träff med honom, få den att modella över ett vackert landskap.
Jag kommer att få betala dyrt att jag satt och pratade med honom så länge i natt. ;-)

Fredrik var så upprörd att vi inte firade Pers namnsdag (andra namnet) för ett tag sedan. Då lovade jag Fredrik att fixa tårta idag. Å så upptäckte jag för ett tag sedan att Fredrik själv har namnsdag idag! Nu kommer dom inte hem idag. Men jag har lovat tårta oavsett!
Jag undrar jag om jag får någon på min dag som kommer i veckan? Skulle inte tro det!!! ASG Vi får väl fira alla namnsdagar samtidigt. Vi som aldrig firar annars. :-D

Dagens att göra lista:

  • göra färdigt Sollans pysselutmaning
  • diska
  • tvätta
  • plocka undan lite efter Fredriks framfart
  • fila naglarna efter att ha kapat klorna
  • handla och tanka bilen
  • duscha

1 kommentar:

netha sa...

Hoppas din sommar är bra, och att fullmånen gör en tokig är ju sant.
Ja du här får man firas alla andras dagar, men de har en tendens att glömma en annans.
kramis