tisdag 24 juni 2008

Ego

Per har varit på anställningsintervju idag. Nu håller vi tummarna för att det finns nått åt honom. Det lät positivt i alla fall tyckte han. Det firade vi med att åka till Taxinge Slott och moppa i oss massa godsaker. För det finns det gott om där! :-P
Jag vart fotad... Det får man leva med när man lever ihop med en fotograf. Men jag blir aldrig särskild glad när jag ska vara modell.
Så så här ser jag ut, osminkad och ophotoshopad... Alltså en ocensurerad Laila! Vasse go




Alla foton
© Per Jardemyr
Efter Taxinge så hamnade vi vår gamla badstrand. Men idag var det inge bad eller solväder alls. Med nöd och näppe hittade vi lä i några buskage. Där la vi oss på badmadrasserna vi hade med oss... och stensomna! :-o Nog för att jag var slut efter första arbetsdagen igår, men...! :-\ Med andra ord har dagen varit väldigt lugn och det var skönt. :-)

16 kommentarer:

Joy for Health sa...

Vilka fina foton!! Jag tyckte de blev jättefina!!

Jozebelle sa...

Man kan väl inte redigeras jämt heller och det tycker jag inte verkar behövas heller, glädjen i kort 2 och 3 får dej att lysa

Gunsan sa...

Vilka fullkomligt UNDERBARA bilder!

Monika sa...

Attans vad sugen jag blev när jag läste det där. Taxinge... Mmmm... Vi brukar också åka dit någon gång då och då, inte för ofta som väl är.

Jättefina foton på dig. Jag tror faktiskt jag skulle känna igen dig om jag såg dig på pendeln.

Monika sa...

Hoppar o hoppar... jag smyger väl lite blygt och försiktigt.

Tussemaja sa...

Du gör dig väldigt bra på kort! Och vad skönt att få somna så där under öppen himmel.

Perparazzi sa...

Men du...
Det var grymt fina bilder!!!*s*
Och en grymt fin modell. ;-)

Maria sa...

Underbara foton - din härliga personlighet lyser verkligen igenom! Stor kram och önskan om en skön sommar!

Anonym sa...

Jag har antagit din utmaning idag! Hade så bråttom i morse att jag glömde att meddela dig. Nu ska jag göra en sak som INTE står på min "attgöralista"; städa källarförrådet! Jobbet med utställningen gick fortare än vad vi tänkt oss- skönt!

Så fina bilder!!!

Anonym sa...

Du ser så himla charmig och go ut!
Hoppas du får en härlig helg. kramar

Elisabeth sa...

Men... jag har sagt det förut, och jag säger det igen... DU ÄR BARA FÖR UNDERBART VACKER!! DITT LEENDE FÅR VILKEN SURMULEN DAG SOM HELST ATT FÖRSVINNA!!!

Tack till fotografen... och till motivet som förmedlade värmen i ögonen, och glädjen i leendet! Det går absolut, och aldrig att inte le när man ser dessa underbart vackra bilder!! Så är det!
Tack snälla!

Varm kram..

Gunilla/Nilla sa...

Härliga foton som man blir riktigt GLAD av!
Ha en härlig söndagskväll
/Gunilla

Gisan sa...

Jag förstår mycket väl att han vill fota dig!!! Det har garanterat inte bara med att göra att du är hans fru. Kramar...

Malin sa...

Hej vännen

Skulle in och skriva en liten sommarhälsning från mig och lillkillen.

Vad glad jag blev när jag såg korten på dig och vilka minnen som bubblade upp.
Tänkter direkt på för några år sen när vi sitter i uppehållsrummet på komvux och lärarna kommer ut och ber oss att sluta skratta för vi stör klasserna med vårt skratt. Det var ju inte bara en gång det hände, de var nog rätt trötta på oss där ett tag men roligt hade vi.

kram

nitanpyssel sa...

Du Laila
Ditt andra arbete måste ju vara fotomodell, eller hur. För sådana bra bilder på dig, kan nog mycket få människor få till tro mig jag vet.

Annie sa...

Jag håller med alla föregående talare! Du är ju jättefin, du borde inte alls vara rädd för att bli fotad! Utan smink och allt!

Kram,
Annie