onsdag 30 april 2008

Ut och elda

Nopp, det bidde ingen brasa för oss i år.
Jag kom hem ca 20.00 efter jobb och diverse förseningar på både tåg och buss.
Jag var helt färdig. Egentligen fattar jag inte varför eftersom det var en lugn dag på jobbet. Per förvarna om att hemma var det en liten son vars humör for upp och ner och hit och dit... :-\ Jo, det kunde jag ju hålla med om!

Men lite Valborgsfirande fick vi ändå. Mitt över oss , från köksfönstret, så ser vi brasan som man tänder i Ragnhildsborgsbacken. Sen såg vi det tjusiga fyrverkeriet man skjuter upp från brasan som man tänder centralt i stan. Det var riktigt snygga färger i dom pjäserna!

Nu är det ledigt en dag sen är det jobb i två dagar. På lördag är det internationella QuicKutzdagen. Så ni är välkomna in på Skapa Hobby för där lär det hända saker! :-D

2 kommentarer:

Tussemaja sa...

Ibland är det jobbigare att inte ha så mycket att göra på jobbet och det blir en annan trötthet. Men förseningar gör ju inte saken bättre förstås.
Ingen brasa för oss heller. Ta det nu lugnt i morgon och tanka inför ett par jobbdagar igen.

Sollan sa...

Vilken tur att ni kan se allt hemifrån - ibland ser man bäst på avstånd. Ja, tanka lugn och RO på dina lediga dagar, så du orkar igen. Hu, vilken tur att jag inte kan komma på lördag, he, he. Fast jag blir ju bra nyfiken på allt bus..
KRAAM!!