torsdag 3 april 2008

Jag räknar in...

... alla vårtecken jag bara kan!
Det värmer alltid min själ så här på vårkvisten när jag kan "bocka av" dom en efter en.

I förrgår en fin plog med flygande sångsvanar.
© Per Jardemyr

När man ändå är ute och njuter av naturen en sån fin vårdag så kan man ju t.ex ta fram kameran och fota lite. En fin kväll vid badstranden.
© Laila Söderström

Den första fotade tussilagon. Jag hade ju sett dom i dikeskanten några dagar innan.
© Laila Söderström

När man är på stranden så här på kvällen så kan man ju behöva lite mat. Vi ville passa på att njuta av det ljuvliga vädret så länge som möjligt. Så vi hade varit förutseende och haft mat med oss. Fredrik gick och hämtade fina stenar ur vattnet för att gör aen liten "eldstad"

© Laila Söderström

Så här fint vart det och trots attd et bara var vanlig "vandrings" mat så smakade det som alltid väldigt gott! :-P
© Laila Söderström

Första humlan såg vi igår, krypandes på asfalten. Skänker min avlidne pappa en tanke...♥
Idag flög det över en ensam trana här hemma innan jag skulle iväg till jobbet.

Med tanke på hur min kropp och knopp mår just nu så bär jag alla dessa saker med mig som små guldkorn!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga bilder. Man riktigt känner vårkänslorna. :)

Miapuh sa...

Hej stumpan
härliga bilder
Ses snart ta hand om dig o hälsa o klappa kameran
kramis Mia

Gisan sa...

Vilket ljuvligt inlägg! Tack för att du delar med dig av så mycket vackert! Kramar...

Tussemaja sa...

Härliga foton! *vill ha en bra kamera*. Njut och ta vara på alla vårtecken!

Jag... sa...

Underbara foton!! Jag insuper våren allt jag bara kan här med!

Tack snälla för din kommentar!

Trevlig helg!

Anonym sa...

Kul att du tittade in hos mig! Åh, så härligt med trangiakök- vi fick ett i bröllopspresent förra året men har inte invigt det än! Nu ska jag kolla in resten av din fina blogg!

netha sa...

härliga bilder och visst är våren något visst, idag plockade jag vitsippor igen och det är så speciellt, för då är det bekräftat, våren är här.
Kramis och ta hand om dig.

Anonym sa...

Jaaa, visst gör det ont när knoppar brister :-)
Näää, det är jätteskönt!
Min dotter plockar vitsippor i massor så de små vaserna är redan slut :-)
Kram
/Carina

Gisan sa...

Idag ser det ut att bli en dag då vi kan se vårtecken :-) Kramar...