torsdag 17 april 2008

Bättre, men inte bra

Förkylningen sitter där den sitter, men kroppen och knoppen börjar vakna till liv. Har lite problem med luftrören så jag får snutta lite astma medicin ibland.

Men ingen rast, ingen ro.
Mamma blir utskriven från sjukhuset imorgon. Det blir jag som åker och hämtar henne. Det är ok, men jag hade hoppats på att få göra det utan Fredrik. Han är så galet glad i sin mormor så jag är rädd att han välter henne när hon vinglar runt på sina kryckor. Men eftersom Per har sugit åt sig mina bacilusker så är det bättre att F följer med mig.

På lördag är jag på jobbet igen! Ska bli skönt.

Egentligen är det tänkt att jag ska på pysselträff på söndag. Men vi får väl se hur jag orkar och hur resten av familjen har det. Jag har längtat så himla mycket efter den, men, men.... Maria brukar säga -"Livet är orättvist". Så jag får väl tro på henne om det skiter säg! :-D

9 kommentarer:

Jozebelle sa...

Vad skönt att du börjar känna dej bättre.
Hoppas du kan komma iväg på söndag för det är så mysigt att få träffa likasinnade babbla och skratta lite.

Kramizar

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Tack för titten,hinner inte gå igenom din blogg nu men kommer o göra det var så säker.Måste lägga Nea nu.Dagis tidigt imorgon.Kram Peter

Tussemaja sa...

Härligt att det börjar gå åt rätt håll i alla fall! Och försök att i alla fall åka på scrapträffen... om än bara för att få träffa andra scrappare.

Maria sa...

Hoppas att du snart blir frisk!
Och hoppas att du får gå på din pysseldag. Vet hur härligt det är att få komma iväg på något "eget" och hur frustrerad man kan känna sig om man inte kommer iväg...

Anonym sa...

usch,det där med förkylningr är inte kul,skönt att du börjar bli bättre.tck för goa kommentar i bloggen.krya på dig och håll dig varm.ha det bäst cecilia

Perparazzi sa...

Var det nödvändigt att dela med dig av bacillern????
Atjiiiii....

Titti underkalas-eken sa...

Hej! Vad kul att du lämnade en kommentar på min blogg! Jo visst blev det inte som jag tänkt mig, det blev ju bättre! Jag är jättenöjd med mattorna och tänkte snart llägga ut en bild på hur det blev med dem hemma på trappen!
Vilken härlig blogg du har! Jag älskar pyssel, låter sååå mysigt med pysselträffar! Vad gör ni då? tar med er eget pyssel eller är det organiserat på något annat vis? Ha en bra kväll!

Elisabeth sa...

Min vän... hoppas verkligen att din förkylning nu drar iväg, och att du finner ny styrka, och nya krafter för dig och de dina!
Att vara förkyld i vårtider brukar vara segt.. och på våren finns det ju så mycket annat kuligt som man vill göra istället!

Var rädd om dig.. många varma kramar!!

Gisan sa...

Jag håller tummarna för din pysselsöndag. Kramar...