söndag 30 mars 2008

Nä men! :-O

Nu räknar vi in fler vårtecken! :-)
Jag gick ut på balkongen och vad händer där? Jo där kommer en vacker citronfjäril! Det värmer mitt hjärta.
För ni vet väl vad man säger? Färgen på första fjärilen man ser på våren styr hur året blir. Ljus fjäril - bra år, mörk fjäril - dystert år.
Eftersom jag i många år i rad nu har sett flera mörka fjäril innan dom ljusa dykt upp så tror jag benhårt på det här! ;-)
Nu hoppas jag att jag får höra en västergök - bästergök.

Annars då? Ljuvligt vårväder här i Södertälje. Är jag ute? Nä! Ont, ondare, ondast... Det var t.o.m krycktime igår. :-(
Vi pratade om att ta oss en tur, men vi skrotar här hemma istället. Det behövs det med. Alla balkongdörrar står öppna, det blåser svalt om mina fötter och så hoppas jag att vi kan få lite ordning på saker här under dagen. Jag har lovat att baka sockerkaka med Fredrik och sen ska vi suga tag i räkningarna här.

Hoppas ni andra får en underbar söndag att ladda era batterier med!

3 kommentarer:

Gisan sa...

Åh så skönt med ett ljust år för dig!!! Jag blir så glad för din skull. Kramar...

Anonym sa...

Men oj vad mitt i träff. Jag såg också en citronfjäril idag på lunchen och blev alldeles vårsalig *ler* Kanske samma lilla som flaxade mellan oss med hälsningar ;-)
Är så ljuvligt att våren är på intågande och jag hoppas din teori stämmer bra! Mys på! Kramen

Gisan sa...

Jag har ledsnat på blogg.se nu Välkommen till http://gisans.blogspot.com/ Kramar...
OBS! Inget aprilskämt!