tisdag 8 januari 2008

Nu är det slut!

Vardagen är tillbaks. Idag börjar jag jobba. Det ska bli skönt att komma igång igen faktikst. Även om värken inte är ett dugg snäll just nu... :-\ Nej, jag har inte åkt något mer skridskor! ;-)

Igår var ledig. Tanken var att jag skulle till Smärtmottagningen och äntligen få träffa läkaren som jag jagat sen i oktober. Klockan 8.20 ringer mobilen och en sköterska talar glatt om att doktorn är sjuk. *morrar* Det är en himla tur att handläggaren på Arbetsförmedlingen har tittat mellan fingrarna ang. ett papper som hon egentligen skulle behövt få in innan jag fick anställningen på Skapa Hobby. Annars hade jag fortfarande varit arbetslös. Allt pga den här läkaren som är helt omöjlig att få tag på. Att jag sen behöver prata om annat också är en annan sak för det kan ju trots allt vänta... lite...

Jag behöver få sol. Jag antar att jag inte ensam om den bristen. Igår var det någon som hade hällt ut mjölk utanför vårt fönster. Vi såg inte ens kanalen som vi fågelvägen inte alls har långt bort. Idag regnar det... *suckar tungt*

Nä men usch vad jag gnäller idag! Nu tar vi nya tag! Dags att förbereda sig för jobbet.
Hoppas ni alla får en bra dag nu.

3 kommentarer:

Tussemaja sa...

Som sagt; bara att ta nya tag! Och hoppas du får någon ny tid snart till den läkaren.
Och att du tar tag i utmaningen - att göra en LO innan den 13:e :)
Var har ni granen då?

Laila sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Vi behöver alla lite sol nu...!!