måndag 31 december 2007

VIlka härliga dagar jag haft!

I lördags var jag ute med mina jobbarkompisar + några av Marias vänner och firade hennes födelsedag. Vi åt på en mongolisk restaurang. Det var så himla gott! :-P Tyvärr var jag alldeles för trött för att följa med ut på pub efteråt. Å det var himla synd! För det är år sedan jag var ute och röjde. Men jag får väl hoppas att det är nått som kanske händer snart igen...

Igår fick jag ett tokryck och tog med Fredrik in till Stockholm. Det är i och för sig inte nått konstigt. Det konstiga var väl tiden där emot. Vi åkte inte här ifrån förens vid 16.30 tiden. sen vandrade vi runt och bara njöööööt av alla vackra juleljus som Stockholm är dekorerade i just nu. Sen hamnade vi mitt i en vaktavlösning vid Slottet. Å det var ju lika spännnade nu som i somras. ;-) På Skeppsbron stod en så stor gran och bara var så vacker! Gissa vilka ögon Fredrik gjorde! ;-)

Idag har jag gjort nått för första gången på bra många år! Nu pratar vi alltså bra många år, ca 27 år alltså. Jag har åkt skridskor... utan att ramla! Vilken bedrift. ASG jag har väl egentligen aldrig åkt bra skridskor även om jag tyckt att det varit kul. Nu har jag då dessutom en knäskada som gör att jag knappt vågar tänka på att ramla. Då skulle jag tuppa av direkt om jag landade på fel knä. Fibromyalgin gör ju inte saken bättre heller... Men ta mig sjutton heller att värken ska få bestämma vad jag ska göra! >:-I Visst är jag lite öm här och där (förutom det gamla vanliga tjafset), men det var så himla skönt att röra på sig.
Det som var ännu roligare var att vår lilla fega son, som är så rädd för att ramla, började ramla för att han tyckte det var så himla kul att studsa upp igen. Innan den här vintern är slut så kan nog både han och jag balansera runt på isen riktigt bra.

När vi var ute vid rinken idag så snöade på det oss! :-o
Fast jag undrar jag om det inte bara var någon som lurade oss...

Ha nu en skön kväll. Sup inte för mycket, akta fingrar och tår när ni skjuter fyrverkerierna och hav förtröstan inför 2008. Allt kan hända! Saker kan vändas till det bättre.

5 kommentarer:

Miapuh sa...

GOTT NYTT ÅR :)

Oh så skoj att åka skridskor :yeah:

kramis

Sollan sa...

GOTT NYTT ÅR!! Vad lycklig jag blir att höra att skridskoåkningen gick bra, pustar ut. He,he.

Anonym sa...

Skridskor.... ja det är många år sen man åkte.
God fortsättning på det nya året.

netha sa...

Poppar in och önskar dig ett Gott Nytt År.
Va skojsigt att åka skridskor, det var länge sedan. :-)
kramis

Tussemaja sa...

Skridskor, då vågar du mer än jag! Bra gjort!!
God fortsättning på nya året... som jag hoppas blir bättre för många av oss.