onsdag 7 november 2007

En grå och kall onsdag

En typisk november dag med andra ord. Det är bara snögloppet man väntar på. Å det har dom ju varnat för också... :-\

Idag börjar jag sent på jobbet. Jag har hunnit börja på den tredje utmaningen som mitt lag på Stämpelsnack har att suga tag i. En skiss. Den fjärde har också redan kommit. Det är också en skiss. Så det är bara att bita ihop. Men idag känns det kul att klippa och klistra lite. :-) Jag tar t.o.m. chansen att göra två snarlika kort på en gång så får jag lite gjort. Dessutom är det bra att ha på lager... Den fjärde utmaningen får jag ta på att börja med imorgon och sen göra färdigt på fredag när jag är helt ledig.

Lite senare idag ska jag hämta mamma nere vid centralen. Hon ska sova över här en natt. Idag krockade tiderna både för mig och Per. Bl. a. ska Per gå på en föreläsning av Katarina Hulting. Det skulle vara spännande att få gå själv på den faktiskt.

Jag har blivit utmanad av en ny bekantskap inom blogg världen. :-) Anni heter hon och hon slängde över ett gäng frågor till mig. Å här kommer svaren:

VAD HETER DU? Laila Kristina Söderström
VAD ÄR DET FÖR FÄRG PÅ BYXORNA DU HAR PÅ DIG? AAAHHH… Jag har inga byssor på mig :-o
VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU? Magnus Uggla på en radiokanal
VAD GJORDE DU IGÅR KVÄLL? Surfade lite på Internet och la mig jätte tidigt
VAD VAR DET SISTA DU ÅT? En banan för en stund sedan
HUR ÄR VÄDRET HOS DIG JUST NU? Det ska jag nog gå och kolla… mulet, +2 C
DEN SISTA PERSONEN DU TALAT I TELEFONEN MED? Mamma
DET FÖRSTA DU LÄGGER MÄRKE TILL HOS DET MOTSATTA KÖNET? Ögonen
GILLAR DU PERSONEN SOM UTMANADE DIG? Har alldeles nyss upptäckt hennes blogg men känner henne inte.
HUR MÅR DU IDAG? Nja… :-\
VILKEN ÄR DIN FAVORITDRYCK? Flädersaft
FAVORIT ALKOHOLBASERAD DRYCK Hmm… Wisby Klosteröl
FAVORITSPORT? Friidrott
HÅRFÄRG? Mörk brun på gränsen till svart och så grått här och där
ÖGONFÄRG? Brun/gröna
SOLUPPGÅNG ELLER SOLNEDGÅNG? Solnedgång
SYSKON Å DERAS ÅLDER? Ted 32 år
FAVORITMÅNAD? Maj
SENASTE FILMEN DU SÅG? Lejonkungen som jag såg med Fredik igår.
FAVORITDAG PÅ VECKAN? Fredag
FAVORITHOBBY? Foto, scrap och kortmakeri
ÄR DU FÖR BLYG FÖR ATT BJUDA UT NÅGON? Jopp!
FAVORITLÅT(ar) Nej det går inte! Det finns så mycket bra musik!
SOMMAR ELLER VINTER? Lagoma doser av båda tack. ;-)
KRAMAR ELLER KYSSAR? Båda förstås!
HUR BOR DU? I lägenhet
VAD LÄSER DU FÖR BÖCKER? Det mesta
HUR SER DIN MUSMATTA UT? Blå och trasig
FAVORITSPEL? Ingen aning!
KAN DU NUDDA DIN NÄSA MED TUNGAN? Nej!
KAN DU KORSA ETT ÖGA ÅT GÅNGEN? Nej!
ÄR DU ROMANTISK? Ja
SKULLE DU SÄGA SJÄLV ATT DU ÄR LYCKLIG? Ehh….
VAD SKA DU GÖRA IMORGON? Umgås med mamma, smacka ihop ett kort och jobba
VAD ÄR KLOCKAN JUST NU? 10.28
FAVORITMAT? Mammas kyckling

Jag skickar iväg den här till några kompisar ute i cybervärlden Monika, Cloud och Linda

Mot kortet igen! :-D

5 kommentarer:

Karabara sa...

JAG SAKNAR DIG!!!
Kram Karin

Elisabeth sa...

Men jösses vad du är modig att svara på sådana där listor! Jag brukar aldrig svara på dem.. för oftast så finns det frågor som kan ge flera olika svar.. och då blir det nästan bettan-ågren här..!

Här i Umeå har vi, åtminstone ännu så länge, en strålande sol från en klar himmel! I dessa höstpul-tider får man vara tacksam för varenda liten ljusstråle som behagar visa sig..känner jag!

Ha en fin dag ändå.. min vän! Trots grått och kallt..!

Värmande kramar..

Monika sa...

Men himmel vad frågor! Fast frågor är kul. Ska försöka komma ihåg att besvara dem.

Kul att du kommit ur blocken, ska bli spännande att se vad du skapat.

Miapuh sa...

Tjenare stumpan!
Saknar dig med ju.
Hur jobbar du nästa vecka?
Tänkte komma upp på besök

kramis kramis kramis

cloud sa...

Hej Nu har jag svarat! Kul med lite frågot så här på kvällen. Hoppas du får en kanon bra helg! Kramiz Cloud/Karin