onsdag 31 oktober 2007

Solen skiner här i Tälje

Vilket den verkligen inte har gjort dom två senaste dagarna! Jösses vilket grått och regningt väder. November kommer snart... Å det ihop med februari och mars är nog mina värsta månader på året. *himlar med ögonen*
Nej, det hjälper inte att jag fyller i år i november heller! Den är och förblir mörk och jobbig. Men ibland lyckas den första snön komma på "min dag". Då blir jag lite gladare i hjärtat. :-)

Igår gjorde jag min första dag som numera fast anställd på Skapa Hobby. Idag har vi kvällsöppet till 20.30. Jag jobbar tills dess. Men sen är jag ledig två dagar innan jag hoppar in under Syfestivalen. Det ska bli kul. Det är alltid nått speciellt med mässor! Jag hoppas jag hinner gå en liten vända och sukta, pilla och kanske köpa någon liten kulig sak.

Fast jag behöver egentligen ingenting!!! Det ända jag behöver är massor av inspiration. Frissan frågade ju mig för länge sedan om jag ville sälja julkort hos henne (ja, även andra kort också). Dessutom så gick det ju så himla bra förra året. Jag måste sätta mig och tvinga fram nått via en skiss eller nått bara... Hör ni min desperation i rösten? ;-)

Igår kom dagisbilderna på lillskiten. Men va stor han ser ut på bild!
:-o Det är han väl inte? Så stor alltså? Eller är det jag som mamma som glömt nått?

En del av mina blogg vänner har det väldigt tufft i livet just nu. Ni ska verkligen veta att jag tänker på er massor! Jag önskar så att jag bodde närmare er och kunde finnas till hands... Men kan jag bara hjälpa via mail så gör jag det så gärna. Ni vet vilka ni är och var jag finns! ♥

3 kommentarer:

Karabara sa...

Jag är så glad att du finns, gumman... Även fastän jag kanske inte behöver dig just nu *ler*

Sitter på jobbet nu och gör min bloggrunda för dagen.

Jag är så glad för din skull att du har jobb nu.
Så kommer vi ju att ses på mässan i helgen troligtvis *ler*

Visst växer barnen fort?! Ibland undrar jag vad fotograferna gör för att få ens lilla små tjoffsar att se så "vuxna" ut på korten...

Kram Kram Karin

Elisabeth sa...

Jag säger som "karabara"... jag är glad att du finns!

Jag tror att man blir lite hemmablind när det gäller ens barn.. man ser liksom inte riktigt att de vuxit! Kanske för att man inte vill att dom ska bliva "stur" för fort...?!

Ha det gott.. min vän

Varma kramar..alltid

Miapuh sa...

Tjoho!

Här springer vi in o kramas lite. Drar på mässan idag,fredag..
Har precis uppdaterat bloggen med några kort, har du fått ihop julkort? skall se om jag kan ge dig nån inspiration tro?
kram o klappa kameran :D