fredag 4 maj 2007

Shoppat på stan

Nu är vi hemma med en himla massa nya böcker från biblioteket. Så här kan vi lungt läsa en månad framöver innan dom ska tillbaks.

Tog en vända in till Åhléns. Inte för att dom ens har hälften så mycket som butiken inne i Sthlms city... Men ibland kan man hitta nått. Eller rättare sagt man hittar massor, men man kan inte köpa allt. Idag gjorde jag ett jätte roligt fynd. Jag köpte prickiga band. Det hette att dom var present snören. Men det bryr inte jag mig om! Det vart 4 st, ljusblått, rosa, brunt och svart alla med vita prickar på. Har upptäckt att jag har mycket lättare att använda band och spets än att få till det med garn. Ändå har jag massor av garner som jag fått i swappar och som RAK. Men det går väl åt så småningom. Brukar själv RAKa iväg till såna som tycker om det ibland.

Jag är så less på min outfit! :-( Jag tycker jag ser så jäkla tråkigt, sjavigt, grå ut!!! Jag saknar den lilla "kontors Laila" som fanns för X antal år sedan. Nu skulle jag behöva bli omstylad helt och hållet. Finns det någon där ute som kan ta hand om mig? Göra om mig till en 40-årig läckerbit!?

I alla fall hittade jag lite kläder på stan som var fina. Jag provade inte ens eftersom inte ekonomin tillåter att jag ens tänker på att köpa nått i den vägen. Skor också för den delen. Jag älskar det modet som är nu med smala, höga klackar. Jag tycker det är snyggt och har haft det massor själv. Jag kan ha det nu också, men jag kan inte ha det för många dagar i rad. Då får knät tokanfall på mig. Resultatet blev ett par bruna linnébyxor på H&M. Det klarade kassan av. Dessutom så behöver jag nått annat till sommaren. Av snälla Mia så fick jag en röd linnéskjorta för ett tag sedan. Jag är så kär i den! Den tror jag blir jätte fin till dom här byxorna! Dessutom har den sötnosen lovat mig att få ta över den vita hon också har... PUSS på dig! :-)

Ha en skön fredag kväll nu. Själv ska jag dyka ner i sängen tidigt ikväll.

1 kommentar:

(Favvis)Maria sa...

Hej... igen! Jo, min rub-ons är från AMM och dom jag har använt just på den där LO:n är baby boy. www.rumoram.com har dom fortfarande och rear ut dom till 29.50 (tror jag det var) Men dom finns inte med i webbshopen, men om du e intressead av dom så kan du nog bara maila eller nåt.. ha d bra!