tisdag 8 maj 2007

R R R R R R

Vi har en R dag här idag! Å jag är så glad åt det! :-D
Det är nämligen så att Fredrik har haft svårt att säga R ända sen han började prata. Det har alltid låtit som J. Den sista tiden har jag hört att försöken att börja rulla på dom har börjat komma lite mer, men långt ifrån ett riktigt rullande. Idag gick han och babblade (så ovanligt... *himlar med ögonen*) och jag tyckte mig höra nått som lät som ett R. Jag böjde mig ner och bad honom upprepa vad han sagt. Å där satt det!!!! *stora applåder till vår son* Både jag och Per vart så glada. Det lossande till slut utan att man tjatat och pockat på honom. För att inte tala om Fredriks egen glädje när han fatta vad som hade hänt och att han faktiskt kunde. Man blir så varm i hjärtat! Efter det var det ett himla övande på alla R ljud både vi och han kunde komma på. Å det låter som ljuv musik i mina öron. :-)
Per: -Rrrroligt att säga Rrrr.
Fredrik: - Rrrroligt att säga Rrrr. Ja det är det!
Å så kommer det ett stort skratt!

Igår kom Marita hit och hälsa på. Det var inte en dag för tidigt att vi träffades. Vi kom fram till att vi har nog inte träffats sen min födelsedag. Å det är ju sååååå länge sedan. Vi hamnar ju ända in i novemeber då! Jag tvingade Marita att pyssla med mig. Å hon är ju så svår övertalad... ;-) Vi gjorde varsit kort som vi ska skicka in till Kort i Fokus bloggen. Men det får ni inte se än. Jag måste ju först se om det ens kommer med. Själv är jag nöjd med det! Bara det är ett framsteg.

Idag har jag faktiskt varit jätte glad. Jag får jobba den 25 maj! Åhhhh, äntligen händer det nått. Det är Fiskars som vill att jag demar på "hemmaplan". Jag ska till Upplands Väsby Centrum på en nyinvigning i den pysselaffären som finns där. Ska bli kul! Kanske får jag se just dig där? I såna fall hoppas jag du kommer fram och presenterar dig.

Imorgon ska jag ju in till Skapa Hobby och träffa Mia. Jag hoppas jag kan pyssla lite med sånt som jag kan ta med mig till demon. Annars får jag sitta här hemma och joxa i ordning lite senare. Men det brukar alltid lösa sig. Jag ska i alla fall fixa ihop en swap som ligger här som sen Mia ändå ska ta över. Sen vet man ju inte vad Skapa har fått in för läckert pysselgodis. Där har jag ju inte jobbat på ett tag nu så nu har jag noll koll.

Jag mår bra just nu. Tja värken är ju där. Men den skiter vi i just nu.
Jag fick ihop ett kort som jag var nöjd med.
Jag sov (tyvärr) någon timme under dagen idag, men det behövdes. (Lyssnar på teraupetens ord: Ha en förlåtande inställning till dig själv)
Glad att jag vågat skicka in alster för Designteams ansökan. Funderar på att skicka in till ett annat ställe nu.
Jag får jobba en dag.
Jag ska få pyssla mer imorgon.
Att förutom skadorna på Fredriks tänder så ser allt jätte bra ut!
På torsdag är det sista gången på terapin.
Å så förstås... Jag säger bara RRRRRRRRRRRRRRR. :-)

Ha en bra kväll ni med.

3 kommentarer:

Fanny sa...

Vad härligt! Fattade först ingenting - det är väl inget R i tisdag? Hahahaha.

Anonym sa...

Men det är väl kanon! Hälsa fRRedRRik från mig!

Karabara sa...

Åh, så kul!

Då kanske han tjatar mer om vad han fått av Karrrrrrrrrrrin ;0)

Men vad är det för skador på Fredriks tänder som du talar om?
Vad har hänt?

Kram Karin och pyssla lite åt mig oxå idag!